Saturday, July 11, 2020

Mijn adem brengt mij thuis - My breath brings me home

Uitnodiging On-line Sangha Maandag-avond
inviting you to a scheduled Zoom meeting.
Open at 19.30, starts at 20h00
Pls send a mail to get a link

Mijn adem brengt mij thuis - My breath brings me home
Online Sangha evening
Monday Juli 13, 2020   (English below)

Beste vrienden,

Waar is je aandacht nu?
Zeer waarschijnlijk bij iets uit de toekomst of iets uit het verleden.
Misschien bij de pijn in je lichaam, of iets dat dwingend aanwezig is in je directe omgeving.

Vaak zijn we ons niet bewust dat onze aandacht wordt opgeslokt of meegevoerd.

Mijn moeder vertelde ooit dat als je verdriet hebt hoor je de vogels niet meer en zie je de blauwe lucht niet meer. Ondanks dat ze al jaren geleden is overleden, brengt ze mij met haar warme glimlach en haar zachte hand, nog steeds terug bij het leven. Bij het wonder van het leven.

Zo ook mijn adem. Door te stoppen en te ademen met bewuste vriendelijke aandacht kom ik terug bij mezelf en voel ik dat ik groter ben dan het verdriet of de pijn.
Als ik stop en adem kan ik me weer openen voor de vogels en de blauwe lucht, ben ik weer verbonden met wonder van het leven.

Maandagavond komen we via de ZOOM verbinding bij elkaar en kunnen we samen mediteren .

Ik wens jullie vertrouwen en verwondering
Hans                   

  
De indeling van de avond is:
19.30: aankomen, ontmoeting en thee
20h00   Introductie van het thema
Geleide meditatie, stille meditatie,
ca 21h00.  dharma-sharing
ca 21h30  afsluiting 


Wanneer we mediteren hebben we een gelegenheid om te oefenen, om te ervaren dat we meer zijn dan ons denken en voelen.
Als we mediteren creƫren we een veilige, open ruimte waarin je geest kan ontspannen en kan waarnemen.
Je hebt alles in je om helder te kunnen zien, horen en denken.
Je bent groter, wijzer en stabieler dan je denkt.
                        


Dear Friends,

Where is your attention now?
Good chance it is with something in the future or something of the past.
Maybe it is with the pain in your body or with some pressing matter in your direct environment.

My mother once told me that if you have pain or sorrow, you cannot see the blue sky or hear the birds. She has died many years ago, but with her warm smile and her soft hands she still brings me back to myself  and to this moment. Back to life and to the wonders of life.
The same happens when I breathe with the full consciousness of my breathing.

By breathing with warm friendly attention you can reconnect with the wonder of life and feel that you are bigger than your pain or sorrow.

Monday night we will have an online meditation via ZOOM

I wish you a beautiful weekend full of confidence and wonder
Hans

The format of this evening 
19h30: arriving and 'tea'
20h00  Introduction of the theme
Guided meditation, Silent meditation,
ca 21h00.  dharma-sharing
ca 21h30  Closing, 

In meditation we can practice and experience that your insight is there, just stop and allow it to manifest.
You are bigger, wiser and more stable than you think.

                         


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.