Thursday, April 17, 2014

meditatie 14 april 2014 joost vriens

Vredevolle ontmoeting met jezelf.
Vorige week hebben we gekeken naar een documentaire die als titel had: mijn werk, mijn leven en foucuste op Thay’s bijdrage aan vrede. Vrede begint bij vrede met jezelf. Te-vrede-n zijn. Het zoekproces van dat wat van de ander is en dat wat van jou is.
Het is een uitdaging voor mij, vrede hebben met zijn wie ik ben. Het is een uitdaging voor mij, om in verschillende situaties mijn soms hardnekkige gewoonten te ontmoeten en ze te accepteren. Soms lijkt het gemakkelijker om ‘ik hou van jou’ te houden dan ‘ik hou van mezelf’
Een vredevolle ontmoeting met mezelf. Een beeld in de gnostiek (evangelie van Thomas) is dat je twee bent (aangepast en kern) en dat het een uitdaging is om een te worden. Je reist door het leven om op een bepaald moment, in een bepaalde ruimte, misschien dit moment, om je andere ik te ontmoeten en te omarmen. Jezelf voor je zien en ontdekken hoe mooi je bent.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.