Friday, November 19, 2021

Inclusiviteit en Verbinding - Inclusiveness and Connectedness

Inclusiviteit en Verbinding
Inclusiveness and Connectedness

ONLINE Sangha avond

Maandag 22 November 2021   (English below) 



Dierbare vrienden,

We zitten allemaal met vragen over hoe om te gaan met een complexe chaotische samenleving.
Hoe vinden we daar met elkaar een weg in.
Een van de eigenschappen die de Boeddha noemt als blijk van wijsheid is:
Ditthi Dharma Sukha Vihara
letterlijk vertaald:
(in) Deze Verschijnselen Gelukkig/Vredig Verblijven
 
Voor mij betekent dit:
innerlijke vrede en dankbaarheid,
deel zijn van de wereld met alle diversiteit, verschillende meningen en gevoelens
verbinding voelen, vrede en zorgzaamheid bieden
Er is geen grens tussen mij en de wereld
er is geen grens tussen jou en mij

Jij bent deel van mijn leven
Ik ben deel van jou leven
We delen dit leven
We vormen dit leven samen
Zoals de rivier de bedding vormt
en de bedding de rivier

Zonder jou zou ik niet bestaan
Jouw welzijn is belangrijk voor mij
Lijden kent geen eigenaar
en geluk kent geen grens.

Dit is de wereld waarin we leven,
dit is de wereld die we elkaar bieden

Warme groeten,
in verbinding
Hans








Je bent welkom  online

De indeling van de avond is:
19.30: aankomen, ontmoeting en thee
20h00   Introductie van het thema
Geleide meditatie, stille meditatie, 
ca 21h00.  dharma-sharing
ca 21h30  afsluiting 


Wanneer we mediteren hebben we een gelegenheid om te oefenen, om te ervaren dat we meer zijn dan ons denken en voelen.
Als we mediteren creƫren we een veilige, open ruimte waarin je geest kan ontspannen en kan waarnemen.
Je hebt alles in je om helder te kunnen zien, horen en denken.
Je bent groter, wijzer en stabieler dan je denkt.   

 


Inclusiveness and Connectedness.
 
Dear friends

We all struggle with how to deal with the complex and chaotic society.
How can we find our way together?
One of characteristics of wisdom was mentioned by the Buddha:
Ditthi Dharma Sukha Vihara
translated literally:
(in) These Manifestations Happily/Peacefully Abiding

For me this means :
inner peace, gratitude, being part of this world, in all its diversity;
with all its different opinions and emotions
Feeling connection, offering peace and care
there is no boundary between me and the world
there is no boundary between me and you

You are part of my life,
I am part of your life
We share this life
we form this life together
Like the river forms the riverbed
the bed forms the river

Without you I would not exist
your wellbeing is important for me
Suffering has no owner
Happiness has no boundary

This is the world we live in
this is the world we offer each other

Warm greetings
in connection

Hans 


                     

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.